Ikväll åker Umeå FC ut till anrika Täfteborg för möte med division 2-nykomlingen Täfteå IK. Matchstart 18.00.
– Det återstår tre veckor till serien startar och varje träning och matchtillfälle blir viktigare och viktigare, säger Jeglertz.

Efter 3-0-segern mot IFK Luleå i lördags väntar nu ännu en träningsmatch för Umeå FC. Man möter division 2-nykomlingen Täfteå IK ute i Täfteå på tisdagskvällen.
– Matchen mot Luleå gav oss många positiva besked men nu gäller det att hantera dessa på rätt sätt. De saker vi gjorde bra måste vi fortsätta göra i alla matcher, tex. tydligheten i vårt djupledsspel, medan de saker vi fortfarande måste bli bättre på har vi ett bra tillfälle idag, säger Jeglertz och fortsätter:
– Fokus kommer att ligga på anfallsspel sista tredjedelen, negativa omställningar samt mittfältets presspel och överflytt.

Läget i truppen?
– Vi har tre matcher på åtta dagar och i dagens match kommer vi matcha alla spelare. De spelare som inte är disponibla är Jens Sjöström (lår), Lukas Adolfsson (lår) samt Felix Adjei (fot). Dock har jag förhoppningar om att dessa kommer att vara tillgängliga ganska snart igen.

Truppen mot Täfteå IK:
Yann Fillion