Umeå FC:s styrelseledamot och eldsjäl Tore Wikberg prisades under gårdagen på Umeå Idrottsgala. Han fick ta emot Umeå Kommuns pris ”Lång och trogen tjänst”.

Under torsdagen genomfördes den tredje upplagan av Umeå Idrottsgala. En av pristagarna var Umeå FC:s styrelseledamot Tore Wikberg då han fick motta Umeå Kommuns pris för lång och trogen tjänst.

Juryns motivering:
”Tore Wikberg har ett föreningshjärta kopplat till Umeå FC som är större än de flesta. Engagemanget i vår förening började i slutet av -90 talet och har under årens lopp bara växt sig större och större. Hans engagemang i föreningen har ett brett fokus, från styrelseuppdrag i två omgångar där han visar ett stort intresse för de ”stora” frågorna som ex organisation, ekonomi, föreningsutveckling till att ofta närvara på lagets träningar för att kunna känna av den dagliga verksamheten på nära håll.
Umeå FC skulle inte bedrivit den verksamhet som vi idag bedriver, på den nivå vi gör, utan Tores engagemang, glöd, intresse och kompetens.”

Vi i Umeå FC vill hälsa stort grattis! Väldigt välförtjänt!