Idag gick Umeå FC Akademi in i DM-spelet och man besegrade Tegs SK med klara 8-0. Men det mest häpnadsväckande var att Victor Kamf gjorde sju(!) mål!

Kamf inledde målskyttet redan i den sjunde matchminuten och sedan rann det på i rena rama Oleg Salenko-takt (rysk skyttekung i VM 1994). Innan halvleken var över hade han gjort fem mål. Tre minuter in i den andra halvleken gjorde han sitt andra hattrick för dagen och i den 50:e minuten rullade han in sitt sjunde mål för dagen. Med fem minuter kvar fastställde Ushindi Yermos slutresultatet till 8-0.

Tränare Mathias Johansson efter matchen:
– Jag vill ge hela laget en stor eloge för genomförandet av matchen. Vi pratade innan om vikten av att styra matchen från första minuten. Ta maxlöpningar, bra fart på bollen och sätta hård press. Alla de här sakerna gjorde vi. Extra kul att grabbarna fortsätter med det här spelet även i andra halvlek. Det tyder på att vi vill bli bättre och utvecklas hela tiden.
– Avslutningsvis måste man lyfta på hatten för Victor Kamfs sju mål idag. En otrolig bedrift!

Tegs SK – Umeå FC Akademi 0-8 (0-5)
Målen:
0-1 (7) Victor Kamf, 0-2 (14) Victor Kamf, 0-3 (33) Victor Kamf, 0-4 (39) Victor Kamf, 0-5 (40) Victor Kamf, 0-6 (48) Victor Kamf, 0-7 (50) Victor Kamf, 0-8 (85) Ushindi Yermos