Nu är det dags igen! Efter succén ”Spelare 20” startar nu Umeå FC upp ytterligare en Swish-kampanj. Med kampanjen ”Summer Signing” hoppas klubben på att kunna spetsa truppen inför höstensäsongen.
– Vi har satt oss i en intressant sits inför hösten och hoppas nu på att våra supportrar vill vara med och bidra ännu en gång, säger Markus Wikström på Umeå FC:s kansli.

Efter en väldigt bra vårsäsong, där man för tillfället placerar sig på en andra plats i Division 1 Norra, så ser sig nu Umeå FC omkring efter förstärkningar under sommarfönstret.

För att ro i land årets sommar-värvning så väljer man återigen att vända sig till supportrarna via en swish-kampanj, ”Summer Signing”.
– Gensvaret på förra swishkampanjen (Spelare 20) var fantastiskt! Otroligt kul att vi lyckades nå målet och att så många var med och bidrog. Dessutom har Yoon Soo-Yong gjort väldigt bra ifrån sig och betytt mycket för oss vilket är extra roligt, säger Wikström och fortsätter:
– Den sportsliga ledningen har börjat se sig om efter ett sommar-förvärv men som vanligt är pengakassen begränsad. Därför väljer vi att testa swish-konceptet igen.

Målet är uppsatt på 30.000 kr och kampanjen pågår till den 10 augusti. Transfersfönstret stänger den 11 augusti kl 24.00.
– Vi tror att det är möjligt trots att tiden är knapp, säger Wikström.

Det kommer bli ett litet annat upplägg för alla swishare än vid förra kampanjen.
– Vi fick lite problem med lotteriinspektionen förra gången och därför väljer vi foundrasing-konceptet denna gång. Det betyder i lätta drag att alla som bidrar med minst 300 kr får en UFC-t-shirt, berättar Wikström och fortsätter:
– Men givetvis får man bidra med vilken summa man vill, vi uppskattar både små och stora bidrag. Alla som ger ett bidrag kommer likt förra gången att presenteras vid namn på ”Summer Signing”-sidan på ufc.wpstagecoach.com!

Läs mer om kampanjen ”Summer Signing” här!

Läs mer om UFC Swish här!