Det blev en 4-0-förlust i vårderbyt, nu väntar säsongens andra Umeå-derby och Umeå FC är ute efter revansch.

Det blev seger mot Sollentuna förra helgen med 3-1. Din kommentar om den matchen?
– Det var en seger genom hårt arbete och hög moral. Vi var dock inte nöjda med delar av prestationen och det har vi pratat om under veckan.

Nu väntar Team TG i derby på fredag. Det blev förlust i vårmötet med 4-0. Vad kommer du ihåg från den matchen?
– Vi var väldigt passiva och initiativlösa. De två tidiga målen vi släppte in satte prägel på matchen och det klarade vi inte av att följa upp.

Vad skulle du säga är Team TG:s styrkor?
– Deras passningsspel och tålamod i anfallsspelet är bra och de har några nyckelspelare som vi måste hålla koll på.

Hur vill du att ni ska genomföra matchen på fredag?
– Vi jobbar mot att utveckla oss från senaste prestationen så först och främst vill jag att vi är bättre i de delar vi inte var bra i mot Sollentuna. Sedan vill jag att vi dikterar villkoren hur matchen ska utveckla sig, redan från start. Utifrån den matchplan vi lagt. Det vi kan förväntas oss av varandra är att vi är modiga och tydliga hur vi agerar med och utan boll.

Hur ser truppläget ut?
– Lukas (Adolfsson) och Oscar (Sandström) borta sedan tidigare och Jens (Sjöström) är ett frågetecken. Mikael (Wikström), Tobias (Sandström) och Victor (Mansaray) är avstängda.

Team TG – Umeå FC
Fredag 1/9 kl. 19.00