Det blev en jobbig förlust mot Nyköping förra helgen efter att de avgjort i slutminuterna. Vad säger du om matchen?
– Jag är trött på hedersamma poängtapp. Spelmässigt genomför vi matchen okej men är för oskickliga i resp straffområden.

Den andra halvleken genomför ni på ett väldigt bra sätt och skapar mycket målchanser. Håller du med?
– Absolut, men det handlar om att prestera i sista tredjedelen med.

Nu väntar säsongen sista hemmamatch och redan nedflyttningsklara Enskede IK står för motståndet. Vi vann vårmatchen med hela 5-2, vad kommer du ihåg från det mötet?
– En match där vi hade full utdelning på våra målchanser. Alla matcher i serien är ganska jämna, det handlar ofta om små detaljer som avgör. I den matchen var vi bättre under vissa stunder och gjorde mål, samtidigt försvarade vi oss bra i de sämre delarna av matchen.

Vad vill du se av laget på söndag?
– Under mitt första år i division 1 har det blivit tydligt vad som krävs för att vinna denna serien. Dessa moment har vi jobbat med i veckan. Fler bollvinster högre upp i plan, mer boll under kontroll framför deras backlinje, tydligare djupledsspel samt fler avslut på mål per match. Detta samt beslutsamhet i resp straffområde.

Hur ser truppläget ut?
– Mikael Wikström (knä), Jens Sjöström (rygg), Lukas Adolfsson (knä), Oscar Sandström (knä) samt Anton Eriksson(fot, tillbaka men ej matchklar) är borta.

Umeå FC – Enskede IK
Söndag 29/10 kl. 14.00