Erik Lundström är en av de verkliga veteranerna i Umeå FC.
– Hösten 2011 hade vi fem segrar efter varandra, men jag kan inte minnas att jag varit med om sju raka, sa Erik efter att UFC avslutat vårspelet med att hemmabesegra Västerås SK med 2-1.

Erik Lundström har under de föregående säsongerna som bekant haft en diger skadelista där problemen mer eller mindre avlöst varandra, men det är historia nu.
– Ser jag den här säsongen för egen del så är det fantastiskt skönt att jag fick en hel försäsong med full träning och sen har kunnat fortsätta och spinna vidare på det, sa Erik efter vårepilogen:
– I dag fick jag lite krampkänning i slutet, men det kan man ju ta.

Hur ska vi då förklara den mersmakande andraplatsen i tabellen för Umeå FC efter sju raka triumfer här under sommaren?
– Det är givetvis många faktorer som spelar in och ligger bakom det, men främst vill jag trycka på att vi verkligen jobbar stenhårt på alla träningar och matcher, vi har fått ihop gruppen på ett oerhört bra sätt och det känns som vi verkligen är synkade och samspelta, sa Erik, funderade och tillade:
– Det är väl det, men sen har även självförtroendet logiskt fått sig en push i rätt riktning för varje seger här under sommaren. Totalt sett är det en jättehäftig känsla och något som verkligen är skönt att ha med sig in i den semester från kollektiv träning som nu väntar, sa Erik som bland annat kommer att besöka Italien under detta kollektiva träningsuppehåll.

Med till Italien åker dock givetvis även det träningsprogram som spelarna ska sköta individuellt under denna period.