Han har spelat hela åtta säsonger i Umeå FC. Nu är klubben och Erik Lundström, 28, överens om en förlängning till 2018.
– Det känns väldigt bra! Min ambition har hela tiden varit att spela fotboll även nästkommande säsong. Att fortsätta göra det för klubben man älskar och brinner för känns såklart glädjande.

Erik Lundström har varit en av Umeå FC:s stora profiler och bärande spelare sedan han anlände från Ersboda SK 2009 där han bland annat var med och sköt klubben till Superettan 2011. Nu kliver han in i sin nionde säsong i Umeå FC.
– Det är fantastiskt när man tänker efter. Det har varit säsonger blandade med framgångar och motgångar. Jag hoppas att mitt nionde år blir av positiv bemärkelse.

Nu vill han se att laget tar nästa steg för att förbereda sig för större utmaningar.
– För egen del är min förhoppning att vara en framstående spelare både på och utanför planen. När det gäller laget så hoppas jag att vi kan ta steg och utvecklas till ett topplag och sedermera ett framtida superettanlag.

Andrée Jeglertz om Erik Lundström:
– Vi är glada att Erik valt att signera ett nytt avtal med oss och vill vara med på denna resa vi påbörjat. Eriks erfarenhet, på och vid sidan om planen, kommer bli viktig för oss eftersom han är en av få spelare som har erfarenhet av vad som krävs för en högre nivå. Som spelare tänker vi utnyttja honom i en position lägre ner i plan, där han kan påverka rytmen i vårt spel samt säkerställa kvalité i första passningarna framåt.