Umeå FC Akademi går för andra raka när laget gästar Anundsjö IF på lördagen. UFC Akademi kommer från en 2-1-seger mot Gottne IF.
Inför lördagens match kollade vi läget med målvakten Måns Nygren.

Vad säger du om matchen mot Gottne och vad tar ni med er?
– Vi visar upp det spelet som vi vill spela och visar även vilket spelande lag vi är. Extremt skönt att få utdelning tillslut. Spelet i uppspelsfas är verkligen det vi tar med oss, det sättet vi hjälper varandra med löpningar utan boll var något som gjorde att vi fick med oss tre poäng.

Vad tycker du om dina prestationer hittills och vad vill du bli bättre på?
– Det har varit lite fram och tillbaka, tycker att jag har gjort det bra emellanåt men haft några svackor också. Eftersom vi är ett spelande lag behöver även jag längst bak vara säker med boll, så det jag tränar på är att bli bättre spelande målvakt, jag ska bli ännu säkrare med bollen vid passningar och lita på mig själv.

Nu väntar Anundsjö. Vad vet ni om dem och vad blir nyckeln till tre pinnar?
– Personligen vet jag inte så mycket, jag vet bara att de har haft en trög start på serien men har fått in poäng i de 2 senaste omgångarna. Våga spela vårt spel och fortsätta hjälpa varandra att skapa ytor och alternativ i anfall.

Hur tycker du träningsveckan varit?
– Den har varit fartfylld med mycket spel och dylikt, tempot har varit högt och alla visar att de vill spela i helgen.

Hur är känslan i truppen inför lördagens match?
– Tyvärr är det några sjuka men känslan har ändå varit snäppet än vanligt efter vinsten vi tog med oss från helgen mot Gottne. Det har verkligen stärkt truppens självförtroende. Men det kommer krävas fullt fokus och ansvar inför Anundsjö för att ta hem tre nya poäng.

Division 2 Norrland, Omgång 6
Anundsjö IF – Umeå FC Akademi